Jsme chudý a přepracovaný

2. září 2016 v 14:26 |  Všichni jsme úchylný
"Za mýho mládí bylo všechno levnější, děti nikoho v opilosti nevraždily, v zimě byl sníh a tráva byla zelenější. Dneska vás okradou kvůli pětikoruně. A zmlátěj. A pak příjdou k vám domů a ukradnou vám i ten nejposlednější památnej talíř po prababičce z vitrínky. A pak skončíte na ulici, protože stát vám vůbec nepomůže. To by se za komunistů nestalo."




Bohužel jsem komunismus o pár let prošvihla, ale podle vyprávění to byl dokonalej ráj. Dá se to považovat za životní chybu, že jsem se nenarodila dřív. Vlastně vůbec nechápu, proč někdo dělal nějakou revoluci. Asi se vždycky najde někdo, kdo závidí a chce ničit ostatním jejich dokonalý štěstí.

Snad každej druhej čech dneska kvůli tomu v diskuzích na novinkách fňuká a ještě aby ne, když na něj stát kašle. Kvůli státu pracuje 25 hodin denně za částku nižší než je minimální mzda. Stát je univerzální zlo, který může za jeho posranej život. Vždyť nikomu nepřispívá ani na dva mobily ročně a tejdenní dovolenou v Karibiku.

Teď vážně. Jak je to s tou naší chudobou, která se tu prej najednou plošně objevila? Není to spíš o tom, že jsme hloupý a ne chudý?
Nejdřív by stálo za to definovat chudobu. Přijde mi, že dnešní typickej čech, kterej se označuje jako chudej, má kde bydlet, má ledničku plnou jídla, a stejně brečí. Protože kapitalismus a stát. Za komunistů by dostal vlastní byt a práci. A možná banán. A taky vězení za špatnej pohled na nesprávný lidi.
Nevím jak vy, ale já za chudý lidi považuju ty, který už přes měsíc neviděli jídlo, jsou podvyživený, nemaj možnost jakýhokoliv zdravotnickýho ošetření a třeba ani nemaj kde bydlet. No jo, každej to asi vidí jinak.

(Miluju demagogii. Na jedný straně vyzvdvihnem jen výhody a na druhý straně jen nevýhody. A o pravdivost se taky nestaráme. Wow.)

Ale moje definice je hrozně staromódní, tak budu vycházet z tý původní.
Bohužel, pokrok ještě nikdo nezakázal a tak se mu asi nevyhnem. Musíme snášet ty kapitalistický výmysly. Jak teda nejlíp přežít a neztratit se v pokroku? Litovat se, šetřit a krást se dá vždycky, takže to vypadá na nejschůdnější cestu. Namátkou:

Jídlo.
Ať žijou všechny slevy. Je důležitý kupovat všechno ve slevách. Nevadí, že to nepotřebujeme nebo že je to zboží ve slevě dražší než před slevou. Nakoupíme prostě nejlevnějc co to jde, hlavně ať je toho hodně. Ono totiž ten nevýživnej odpad ani nenasytí a tak ho musíme koupit třikrát víc než něčeho kvalitního. Z toho odpadu pravděpodobně za pár let onemocníme a budem muset kupovat drahý léky. A plácat prachy na dojíždění za doktorama. A zas budem o něco chudší. Bez vlastního zavinění. Za to můžou ostatní státy. Protože k nám ten odpad dovážej. Dělaj z nás popelnici Evropy. Hajzlové, někdo by s tím něco měl udělat.
Mimochodem. Je zajímavý, že ač jsme nejchudší z chudejch, v Evropě nejvíc vedeme ve vyhazování jídla. Je fakt, že kdo by ty nekvalitní sračky dojídal. To se nedá.

Pohyb.
A co teprve cvičení? No na takovou věc nemá slušnej čech vůbec čas. Omg, slušnej čech nespí, nemyslí, nežije. Jen pracuje. Práce šlechtí. Kdo nepracuje, není čech. A navíc posilovna je drahá. Pohybový aktivity zadarmo neexistujou a pokud jo, jsou neefektivní. A není na ně čas. Nebo energie. Protože práce.

Elektronika.
To takhle příjde slušnej čech do obchodu, že chce novej notebook. Samozřejmě vám vysvětlí, že za něj nedá víc jak 8 tisíc, protože víc nemá. Vy mu vysvětlíte, že notebook za 8 tisíc je šrot a že se mu posere asi tak do tejdne a že ho bude chodit furt reklamovat. Taky mu vysvětlíte, že pokud chce levnej notebook, ať teda koupí nějakej kvalitní, ale repasovanej, že ten za ty prachy sežene. Nebo ať našetří ještě dalších 8 tisíc a koupí něco co vydrží aspoň tři roky. Jenže ne. Zákazník tomu nejvíc rozumí, on potřebuje novej a hlavně ten růžovej. A hned. A tak koupí nejlevnější sračku, ideálně samozřejmě ještě ve slevě, kterou může. Za dva dny je zpátky a hrozně důležitě nadává, jak mu nefunguje tohle a tamto a může se posrat, že to bude muset na reklamaci a že je to největší chudák na planetě, kterej naletěl grázlům. Hlavně, že ušetřil, že jo. Blbej kapitalismus. Komunisti by udělali každej notebook levně a kvalitně. A vlastně by nám ho dali rovnou zadarmo. Stejně jako byt.

Půjčky.
Ideálně abyste se předvedli před rodinou na Vánoce nebo na dovolený. Taková půjčka je rozhodně lepší, než pár měsíců šetření. Jde o to mít všechno hned teď, jinak by nám taky mohlo dojít, že to vlastně vůbec nepotřebujem.

Děti.
Zvláštní kapitola. Za děti se naopak nešetří, proto děti slušnej čech mít nemůže, nemůže si je dovolit. Takový dítě stojí už od narození minimálně 4 milióny. To mu musíte kupovat automatický houpátka, chůvičku, pozlacenou postýlku, sterilizátory, nejdražší kočárek a nevím co všechno. Ono totiž dítě nepotřebuje mateřskou náruč a mlíko, který teče zadarmo, ale nejrůznější šidítka a náhražky. Pryč s kontaktním rodičovstvím. Co je to za moderní výmysl?


Pokrok je prostě zbytečný utrpení a měl by se zakázat. Je důležitý ctít tradice, křesťanský hodnoty a takový ty věci.


P.S.: Pokud mi někdo konečně zvládne vysvětlit vlastenectví, budu mu vděčná. Já tu věc s hrdostí a láskou k česku prostě pořád nechápu. Tak mě omluvte.

P.P.S.: Zajímavej odkaz, jak to bylo s cenama za komoušů a jak je to dneska.
 

18 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ivanitko Ivanitko | E-mail | Web | 3. září 2016 v 9:09 | Reagovat

Tvůj článek mě vždycky spolehlivě dostane. Taky mi vždycky vadí, jak se brojí proti nové době a komunisti jak byli dobří. Jako mám v rodině dva pohledy. Z otcovy strany to byli ti zlí, co sebrali všechno do JZD, a pradědu zavřeli do vězení, protože si šel vzít býka zpátky domů. Z matčiny strany to bylo o přízpůsobivosti, takže neměli žádné problémy.
Zatím nejvíc o nich slyším, jak je to hrozné, že za komunistů měl každý práci hned a já ji třeba teď pořád hledám a když už vás nevezmou ani na prodavačku tak je  to divný.
Jinak s každým bodem souhlasím, nevím, kde se to v nás bere, že děláme takové divné věci nebo spíše dáváme vinu a odpovědnost na druhé, anižbychom chtěli něco sami aktivně řešit. Přemítám, jestli vůbec jako národ máme šanci vyklouznout z kola ven, nebo prostě musíme množit osvícené jednotlivce a pak jich už třeba bude nadpoloviční většina.

2 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 5. září 2016 v 13:28 | Reagovat

Tomu se říká česká demokracie v praxi. Po ´89 nikomu nevysvětlili, že se o sebe musí postarat sám. Že si sice může zaletět do Karibiku kdykoliv bude chtít, ale je to teď jen o něm. Lidi si podle mě neodvykli tomu, že už teď je to jenom na nich.
Je to ten druh demokratického chování, kdy se občan zavře v hospodě nebo v obýváku před televizí a dělá, že se ho jeho občanský život vůbec netýká. Přesto by mohl dělat cokoliv.
Může jít k volbám, může vyhlásit stávku, může sepsat petici, když se mu nelíbí makat pětadvacet hodin denně. Může vstoupit do nějaké strany, do úřadu, klidně i z chodníku se jít hlásit s milionem (nebo jistým počtem) hlasů, na Hrad.
Jenže občan si svá práva neuvědomuje a protože kapitalismus není charita, není na něj brán ohled.

Jinak, co se týká toho "všechno zadarmo za komunistů" věc se má tak, že koncem osmdesátých let byla vláda už dost zadlužená a neutáhla to- protože všechno platila. Jsme zadluženi už před rokem 1989 a jen se ten dluh prohluboval, protože tu byly změny na které nikdo nebyl zvyklý.

Myslím, že mladší generace, která se narodila po revoluci, si musí uvědomit svá práva a začít jich využívat. Když ne, budou padat na hubu. S prominutím, tedy :)

Jsem ráda, že jsem na základce měla učitele, který se na svět díval tak, že největší zlo je v líném občanovi se o něco zajímat a něco dělat. Dokud je člověk mladý a má na to sílu, měl by se snažit aby se mu žilo lépe a ne jen bloudit v kruhu zvaném ignorace.

Kapitalismus není bohužel pro každého. Mezi konci osmdesátých let a dneškem chyběla nějaká mírnější forma, která by ze sociálního státu vytvořila krok po kroku ten kapitalistický. Bylo to moc rychle a ani dnes se z toho lidi bohužel nevzpamatovali. Ta občanská výchova ve školách se neučí jen tak. Je k tomu, aby se člověk naučil být občanem. Nesmí si jenom nechat všechno líbit.

3 Amia Amia | Web | 5. září 2016 v 16:16 | Reagovat

Och můj bože, holka, tebe musím začít sledovat. Článek o tom úžasném komunismu, kterej bysme všichni nejraději hned vrátili, taky chystám už dlouho. Sepisuju potvrzující citáty :D
(Protože pročítat a vyvracet názory ,,obyčejných slušných občanů" z diskuzí pod všemi možnými články... na to už nemám nervy)

4 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 6. září 2016 v 10:12 | Reagovat

[1]: Nový generace snad přinesou nový názory. Vzhledem k tomu, že o komunismu už nebudou pořádně vědět ani z vyprávění, třeba začnou házet problémy na něco jinýho. :D Tradá, tak se z toho kola dostanem.

[2]: Každej režim a doba má podle mě svý klady i zápory. Jo jo, teď tu máme demokracii a kapitalismus, tak buď musíme přijít s něčím lepším nebo na tom najít co nejvíc kladů. Díky za doplnění informací, hezky jsi to shrnula. :)

[3]: Já na to nervy pořád mám. Pročítání diskuzí je můj skvělej koníček :D. Pořád se uklidňuju tím, že se tam projevuje prostě jen špatnej vzorek obyvatelstva a že inteligentní názory jinak celkově převažujou.
Až ten článek napíšeš, snad mi neunikne. :)

5 Njina Njina | E-mail | Web | 7. září 2016 v 9:09 | Reagovat

:D Tak to si zabila! :D Parádní článek za pět hvězdiček jenom za první větu! :-D
Čechy jsou fajne. Když vyjedeš kamkoli do zahraničí, tak zjistíš, že je to tam zkažený přibližně stejně jako u nás, někdy i mnohem víc. Za všechny můžu poukázat na Itálii, kde jsem teď pár tejdenků špacírovala. Jejich mafie a rozkradenost státu je neskutečně větší, než ta naše. Potraviny i byty jsou dražší (i v porovnání s průměrnou platovou hladinou tamních občanů).
Já jsem naopak pyšná, že žiju v Čechách. Tolika srandy jako u nás se jinde nenajde. Vždyť kterej jinej národ (snad až na Skoty a Iry) si dokáže dělat prču třeba z vykolejenýho vlaku na pražský Masaryčce - to zvládnem snad jen my, zlatí stěžující a brblající Češi! :D
Ode mě palec hore za perfektní ironii a sarkasmus! ;-) :D

6 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 8. září 2016 v 9:03 | Reagovat

já Váš článek nevezmu sarkasticky, leč vážně, takže:
- jídlo: za předchozího režimu na něj byly přísnější normy; sice se k nim začínáme vracet, ale pořád se koupí kdejaký humus;
- pohyb: teď nejspíš kdekoho naštvu, leč spartakiády byly báječné;
- elektronika: zrovna nedávno jsem v nějakém veřejnoprávním sdělovacím prostředku zaslechla, jak tu v 90. letech nebyla technologie pro mobilní sítě. Dost mě to pobavilo, neb na rozdíl od toho paka, co hovořilo, vím, že mobilní founy se VE SVĚTĚ objevily prvně v roce 1992.

Takže se nabízí otázka - ironie a sarkasmus, nebo hledání objektivních odpovědí? No, zatím se mi zdá, že to furt pláceáe ode zdi ke zdi. :-)

7 Lokusta Lokusta | Web | 9. září 2016 v 18:33 | Reagovat

Spomienkový optimizmus. (Okrem iného.)

8 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 10. září 2016 v 11:50 | Reagovat

Ono byla asi trošku chyba rozprodávat státní majetek.
Jo, já vím, že rychlý prachy se vždycky hodí a kdo se o to má starat a kdo ví, jestli se to vyplatí a podobně.
Na druhou stranu, teď v podstatě žije celá země jen z daní a stát jako takový příjem nemá.
A ty daně, co se odevzdají, tak padnou na sociální dávky, protože stát prodal domy soukromým majitelům a ti vypálili nájmy na desetinásobek a matky na mateřské, samoživitelky a důchodci na to prostě nemají.
Bylo to velice krátkozraké, rozprodávat.
Ale takoví už jsme, že?
Jak píšeš, nakoupíme co je ve slevě, bez ohledu na to, jestli to potřebujem a jestli to je sleva.
U nás to je naše mínus, ovšem vláda by se přeci jen měla skládat ze zodpovědnějších lidí.

9 regcain regcain | Web | 30. září 2016 v 13:32 | Reagovat

Komouši taky nebyli úplně to pravé ale jinak úplně souhlasím. Tento takzv. Pokrok je směr do úplné prdele... Chjo

10 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 11. října 2016 v 14:35 | Reagovat

Nejvíc me dostal ten "dvacátý šestý let", neschopnost uvědomit si co píšu a jak se to čte k tomu stesku asi patří taky :) Ale hej, chudej stát a chudej lid fakt nejsme. To jen lidi utrácej za pičoviny. Já dělám fakt za málo a nájem naopak neplatím málo,  ale nějak nemam problém vyjít a pak a chudou se nepovažuju. Ne, dokud mám na ten nájem a jídlo.

11 Ivka Ivka | Web | 11. října 2016 v 15:32 | Reagovat

Jedna věc se komunistům musí nechat - dokázali zalepit huby tak, že na ně někdo dokáže s láskou vzpomínat. To, že nás násilím obsadili, to, že vše bylo dobrovolné, ale vždycky tě doběhli za neúčast, to, že všichni měli práci, ale byl takový nadbytek pracovních pozic, že pár lidí zase dělalo na zbytek, to, že všechno bylo všech, tedy nikoho nic, to všechno se asi už zapomnělo. Naprosto s tebou souhlasím. Z pohledu historie žijeme v nejlepší době, v jaké můžeme.
Všechna ta hovna, co na nás teď jako na republiku padají, kladu za vinu našim úžasným politikům, které jsme si, drahouškové, zvolili sami ;-)

12 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 11. října 2016 v 16:04 | Reagovat

[11]: Já na komanče nevzpomínám s nějakou spešl láskou - přesto nevím, co míníte tím násilným obsazením...(snad ne volby 1946 ?).
Mně víc vadí, jak všechno bereme ode zdi ke zdi... Napříkla i
http://alka-fejetony.blog.cz/1604/nejvetsi-chyba-ceskoslovenskych-komunistu-a-navic-podle-mne

13 Jenda Jenda | E-mail | Web | 11. října 2016 v 16:50 | Reagovat

Minulost jsou pouze myšlenky - není to realita. Každou vteřinu máme jiný prožitek než ostatní lidé. Nikdo tedy nemůže mít soubor prožitků stejný, jako druzí. Z toho důvodu hodnotit cokoliv je možné pouze z vlastního prožitku. Lidé se dnes zabývají více vnějšími podněty, než aby svoji pozornost otočili do svého nitra a zjistili, proč vlastně reagují na veškeré podněty tak, jak reagují. Nezamyslí se sami ani nad tím, kdo jsou. Proč hodnotí to, co sami neznají. Poznej sám sebe a pak přestaneš hodnotit vše ostatní - to je téma, kterým by se měl každý člověk zabývat.
Jenda
http://passlabsxa.blog.cz/

14 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. října 2016 v 17:24 | Reagovat

[6]:
S těmi komentáři nelze než souhlasit. Nic není jen černé ani bílé, všude bylo něco dobrého něco špatného a je to spíš věc osobních priorit. Technický pokrok je odvislý od  doby a nikoliv společenského zřízení. Já bych na př. nemohla a nechtěla  žít v prvobytněpospolné společnosti, případně otrokářské atd.
[13]:

15 Alka Alka | E-mail | 11. října 2016 v 18:06 | Reagovat

[14]: V prvobytně pospolné společnosti bych žít mohla (směnu něčeho za něco praktikuji se známými už dlouho. Např.: jedna kámoška mi plete teplé ponožky, já jí píšu dopisy na instituce...; druhá kámoška mi vytiskne, když něco potřebuji, já jí doučuju synka angličtinu...) :D

[13]: Ano - prožitky máme různé - protože žijeme v různých podmínkách. Přesto můžeme hodnotit i víceméně objektivně - když chceme.

16 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 11. října 2016 v 18:30 | Reagovat

Politika je mi u prdele.

Tvůj článek je mi u prdele.

Píše se Čech s velkým Č. - tohle mě sere víc než celá politika.

17 Bublushka Bublushka | Web | 11. října 2016 v 18:35 | Reagovat

sdílím tvůj názor, taky si myslím že za komoušů nebylo líp i podle toho jak o tom mluví rodiče- ale je málokdo kdo tomu věří taky :/ jakoby lidé časem oslepli a zapomněli... a to jak to je dnes není tím že nemáme komunismus, ale že většina neumí hospodařit... taky nemáme nějak extra moc peněz, ale nestěžuju si- vzali jsme si hypotéku a tak proto- a aspoň máme vlastní barák kterej nám jednou připadne... tak to je logický- ale tak lidi většinou nepřemýšlej (a přitom se furt maj vlastně dobře :D )

18 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 11. října 2016 v 18:50 | Reagovat

[16]: pokud zrovna popisuju malost našeho češství, jako znak neůcty k našemu národu nemám problém porušit pravidla českýho pravopisu :D

19 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. října 2016 v 19:45 | Reagovat

[15]:Akorát bys asi neměla moc práv. Pokud by tam nebyl matriarchát, to je fakt. Směnný obchod panuje nejen mezi přáteli a známými, ale i v tom smyslu - já na bráchu- brácha na mě a to už tak dobré není. Ale bylo to vždycky, ne? A je dnes víc než si myslíme.

20 Alka Alka | E-mail | 11. října 2016 v 20:04 | Reagovat

[19]:Prvobytně pospolnou společnost beru v ekonomickém slova smyslu (politika nebyla, práva se neřešila). Směnný obchod "já na bráchu" už je o korupci...zhusta určitě.
Tak asi tak.

21 Miloš Miloš | Web | 11. října 2016 v 20:06 | Reagovat

Komunismus u nás už dost dlouho nehraje žádnou roli, proto je zbytečně se jím zaobírat.

[16]: I Vánoce se píší s velkým písmenem na začátku, i když "za komunismu" to bylo (myslím) s malým :)

22 Matthias Matthias | E-mail | Web | 11. října 2016 v 20:12 | Reagovat

Samozřejmě, že za komunistu nebylo líp. Když slyším některé lidi výjmenovávat "výhody" předchozího režimu, vidím buď fatální neznalost ekonomie, nebo naprosto zrůdné myšlenky :) Některé padly i zde. Smutné, vskutku.

23 Silwiniel Silwiniel | Web | 11. října 2016 v 20:20 | Reagovat

Když si přečtu jakoukoli diskuzi pod článkem na novinkách, mám z toho úplně ty samé pocity, jaké jsi tu popsala :D Chleba za komunismu sice stál dvě koruny, jenže nástupní plat byl třeba 1500 Kčs, to by si lidi měli uvědomit :D
Nesnáším, když lidi naříkají, jak jsou chudí a na nic nemají a pak vidím, že mají plnou ledničku, plnou skříň oblečení, plnou knihovnu krásných knížek, k Vánocům si dají dvacet dárků, chodí do kina, jezdí k moři...ale jsou strašně chudí, samozřejmě xD

24 RaTTvs. RaTTvs. | 11. října 2016 v 20:22 | Reagovat

[21]: To už záměrně nebylo, dík. :D

25 sarushef sarushef | Web | 11. října 2016 v 20:51 | Reagovat

Souhlas.

26 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 11. října 2016 v 21:08 | Reagovat

Tak slečna autorka nechápe, co je to vlastenectví! Kdybys byla dobrý Čech, tak víš, že vlastenectví znamená:
Neumět napsat větu kloudně česky (protože na tom přece nezáleží, mám hlubokou myšlenku).
Nadávat na vládu, Kalouska, sluníčkáře, uprchlíky a vůbec všechny, kdo můžou za můj pokažený život.
Vykřikovat na náměstí cosi o národu.
Při hokeji oprášit vlajku.
A komu se to nelíbí, ať táhne, odkud přišel!
(Ne, vážně. Tohle rádoby vlastenectví je hrozně smutná věc.)

27 Sasanka Sasanka | 11. října 2016 v 22:38 | Reagovat

po komunistech se může stýskat jen lenochům, kteří nikdy nic nedokázali ne proto, že neměli příležitosti, ale proto, že zkrátka nic pořádného neumí. takoví lidé totiž na systému "všichni máme stejně bez ohledu na to, jak hodně se snažíme" nejvíc vydělávali. Kdo dneska umí aspoň do pěti počítat a má dvě zdravý ruce, ten má potenciál se mít relativně slušně, možná dokonce opravdu dobře. A když se jim tady nelíbí, ať se odstěhují do Číny za svým slavným komunismem - narozdíl od minulého režimu jim to totiž nikdo zakazovat nebude! Do měsíce by byli zpátky..

28 DRAK DRAK | Web | 11. října 2016 v 22:42 | Reagovat

Komouši jsou svině a za nich to byla mizerie.
A už to znovu nechci, děkuji.
Jinak vidím, že vlastenectví opravdu nechápeš, protože
pak bys musela psát Čech nikoliv čech (a samozřejmě je to současně těžká hrubice...)

29 Van Van | Web | 11. října 2016 v 23:46 | Reagovat

Zlato, dobrý, ale neměla bys psát Čech s velkým Č? Už tohle svědčí o tom, že nejen doba minulá, ale celá tahle republika je ti s prominutím u prdele.
A bez ohledu na to, jak nostalgicky někteří vzpomínají na ty minulé časy (člověk totiž většinou zapomíná na to zlé a vzpomíná na to lepší), mnozí z těch nostalgických ubrečených blbců by dokázali takovou drobnost, jako napsat Čech s velkým Č.
Jsem rejpavá, já vím, a je mi to zcela nenostalgicky u zádele. Protože jestli mě něco sere na mladých progresivních rebelech, tak je to neúcta k vlastní mateřštině. Nazdárek v příštích lepších časech! A na češtině zkus trochu zapracovat.

30 Van Van | Web | 11. října 2016 v 23:48 | Reagovat

[27]: Sasanko, zlato, lidem se většinou nestýská po komunistech, ale po době, kdy se čas neřítil jak splašená  koza, kdy nemakali deset hodin denně za osmihodinovej plat a kdy byli lidi víc společenští, protože neexistoval internet, a tak si hledali zábavu po svém. Trochu si pleteš pojmy s dojmy, jestli se někomu po něčem stýská, z těch dob, tak to rozhodně nejsou komunisti.

31 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 12. října 2016 v 1:23 | Reagovat

[30]: Jejda, tys to vlastně rozťala, máš docela pravdu, vzpomíná se na dobu, kdy byl člověk mladý a měl jiné zájmy než politiku, pak se staral o rodinu, přátele měl nejen virtuální...a měl na ně čas.

32 Ginger White Ginger White | Web | 12. října 2016 v 8:22 | Reagovat

Jak jsem zjistila, tak tvé články nikdy nezklamou. Tvůj úhel pohledu se mi líbí, stejně jako styl psaní. Také jsem komunismus o pár let prošvihla, ale mám stejný názor. Nicméně asi každý člověk dojde do stádia, kdy se mu nějaká doba zamlouvá míň/víc. Co ale nechápu je to, že znám i spoustu těch, kteří šli na námko zvonit a teď sami nadávají.. Jinak tedy pěkný blog. :)

33 Dominátor Dominátor | Web | 12. října 2016 v 9:19 | Reagovat

nemohlo se sice cestovat ale  zase jsem rád že jsem prožil 90 léta kdy byly seriály lepší než dnes

34 zuzana koubkova zuzana koubkova | E-mail | Web | 12. října 2016 v 10:12 | Reagovat

Skvělej článek a neméně skvělá diskuze pod ním :-) Jo, jo není nad kvalitní seriály a možnost popovídat si s lidmi i jinak než po i-netu... já vlastně asi pořád za těch komančů žiju - seriály nesleduju, s lidmi (naživo) kecám dnes a denně, práci mám slušnou, plat mám slušný... jen ty fronty před zeleninou a kradení cementu na stavbě mi nějak schází.

35 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 13. října 2016 v 9:11 | Reagovat

[6]: Od toho odstavce s jídlem a dál jsem popisovala dobu dnešní ve správně špatném světle, tak jak ji lidé vidí a haní, nijak neodkazujíce (až na tu poznámku o noťasu, což nebylo myšleno zle, naopak :D) na dobu minulou, takže jsem nespecifikovala, jestli to dřív bylo nebo nebylo lepší. Neodsuzuju žádnou dobu, každá měla svý klady a zápory. Jen mi vadí vyzdvihování jen jedný strany a zapomínání na druhou stránku věci. (Ano, sama se toho schválně ráda dopouštím, doufám, že v tom bude nalezena ta nesmyslnost a někomu to dojde. Asi ne, tak nic. :D)

Každopádně áno, nejrůznější pokrokový technologie jsou tu už dlouho. Třeba už v podstatě od 60. let se vývojáři snažili pracovat na Unixu, předchůdci mýho milovanýho Linuxu. :)

36 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 13. října 2016 v 9:14 | Reagovat

[34]: Dneska je totiž zelenina už pasé (kdo by ty rajčata bez chuti a vůně taky jedl, že jo), fronty se stojej na předražený kafe v Crosscafe. :D

37 Amorales Amorales | 6. ledna 2017 v 20:16 | Reagovat

Zbožňuju, když lidi, kteří nemají ani zbla pojem o ekonomice a nikdy se ani nesnažili o ní nějaké povědomí získat, o těchto věcech žvaní. Akorát reprodukuješ to, co ti naservírovali v televizi, novinách atd.

38 bonneris bonneris | Web | 6. ledna 2017 v 22:04 | Reagovat

Jak jsem říkala už mockrát, nevím jaké to bylo žít za komunismu, protože jsem to nezažila a tak můžu hodnotit jen z toho, co o tom vím. Je sice fajn dostat vlastní byt a nezadlužovat se, ale co moje svoboda? Teď, když budu chtít, tak se můžu odstěhovat kamkoliv, jet na dovolenou kamkoliv a můžu si říkat a psát co chci beze strachu, že se stanu politickým vězněm. Ne, díky. Radši se budu srát v trafice za malej plat s vědomím, že můžu svojí práci kdykoliv opustit a změnit.

39 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 7. ledna 2017 v 11:06 | Reagovat

[37]: Konkrétně? :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama