Chtělo by to Hitlera - návod na to, jak správně šířit nenávist (1. část)

2. srpna 2016 v 15:39 |  Všichni jsme úchylný
Jsou Češi lidštější než ostatní národy? Jsme lepší a poučenější než minulý generace? Já myslim, že ne. Zato si myslím, že jsme schopní postavit nový koncentráky a nový plynový komory. Bez výčitek svědomí. A že schopnost dopustit se zločinů není otázkou generací, ani konkrétních národů nebo konkrétních zvrácenejch lidí. Neexistujou zrůdy, jen obyčejný lidi, my.
A protože pevně věřím, že každej z nás dokáže vykonat všechny zločiny, který jen bude chtít, přínáším návod na to, jak docílit tý správný nenávisti. Nechápu proč, ale takovejch návodů je málo. Je to škoda.


Tak jakože na vysvětlení: (tohle je zbytečný číst, očekávanej návod je o kousek níž)

Sice se nám postupně mění, vyvíjí a zdokonaluje sociální cítění, mám na mysli takovou tu schopnost respektovat ty, který považujeme za svý bližní, soucítit s nima, používat vůči nim empatii a celkově altruismus, ale jakmile se dostaneme do pro nás neznámý, potencionálně nebezpečný situace, zapnou se primitivní pudy, nástavba sociálního cítění se dočasně vypne, a buď zdrháme nebo začneme kousat. Tohle pudový iracionální chování, kterým disponujou i všechna ostatní zvířata, se za celý léta nezměnilo. Ani trochu.
Jak jinak si vysvětlit, že se nedokážeme jako lidstvo poučit. Že se dušujeme, že máme nějakou lidskost a odsuzujeme vraždy a utrpení, ale stačí malá příležitost a příznivý podmínky, trochu strachu nebo zahnání do kouta, abychom dokázali, že jsme pořád stejně ovlivnitelný nelidský zrůdy.

Tak třeba černoši - když jsme objevili, že existujou i lidi, který jsou jinak obarvený než my, maj jinej způsob života, jiný zvyky a řeč, který totálně nerozumíme, přišlo nám nejjednodušší takovýhle lidi prohlásit za skorozvířata a myslet si, že nejsou na stejný úrovni jako my. Tak jsme je pro jistotu zotročili, raději je porazit dřív, než to oni udělaj nám, že jo. A levná pracovní síla se taky hodí.
Ovšem jak jsme je postupně poznávali a zjišťovali, že jsou nám podobnější, než si myslíme, neohrožujou naši lidskost, tak nám nezbejvalo, než je uznat za lidi a dát jim k tomu dokonce i práva. K lítosti některých.

"Měli za to, že divoch je jako člověk, který zůstal ve zvířecím stavu. Zasloužil si proto víc pozornosti než zvíře, ale aniž by vzbuzoval respekt nebo soucit, jaký si zaslouží lidé." (Grimaldi)

Novodobej problém nastal s rozšířením internetu. Jsme jako štěňátko, který poprvý vylezlo ven z rodný krabice a zjistilo, že svět, to nejsou jen čtyři kartonový stěny a bezpečí matčinýho cecíku. Svět je daleko větší a rozmanitější, než si myslíme.
Najednou se naše společnost několikanásobně zvětšila, objevilo se spoustu lidí, kteří jsou tak odlišní, že je nedokážeme považovat za sobě podobný nebo dokonce nám rovný, stejně jako kdysi černochy. Prostě si s tou novotou, různorodostí a multikulturností neumíme poradit, dostali jsme strach. A tak raději pro naše bezpečí a pro jistotu všechno cizí odsoudíme a zavrhneme. Úrodná půda pro novodobý otrokáře je tu.

My (ať už jsme kdokoliv) jsme tu ty lidi a ty cizí a odlišný, to jsou ty skorozvířata (ať už jsou kdokoliv). Začne docházet ke konfliktům, každej si přeci musíme hájit tu svou představu o tom, co je správný a co je špatný.
A pak stačí trochu lží, pokřivení reality a cílený propagandy a může tu bejt další zotročování, další holokaust, další válka, dle výběru a preferencí. Stejně potřebujem mít na koho svíst svoje problémy a skorozvířata jsou nejideálnější volba. Je super hodit na někoho vinu za naše pokrytectví a pak si na nich ještě vybít vztek.

Naše zmatenost a strach v nás hledá zároveň nějakej opěrnej bod, kterýmu můžem věřit, někoho, komu věnujem naši vlastní zodpovědnost. Nějakýho vůdce. Zapomeneme klidně na racionální uvažování a rozum, postačej kladný emoce, který v nás vzbuzuje. To, že ví (neví, ale stačí, že tak působí), jak se z toho všeho dostat, nám imponuje. My se bojíme a on ne. On je sebevědomej, lepší,...

"Úkol propagandy nespočívá ve vědeckém vzdělávání jednotlivce, nýbrž v upozornění masy na určité skutečnosti, procesy, nutnosti apod., jejichž význam má dostat do jejího podvědomí." (Adolf Hitler)

Porovnala jsem články z antisemitskejch časopisů vydávanejch za války s protimuslimskejma článkama, který se povalujou na netu.
A ejhle, nejsme moc originální. Buď je někdo línej vymyslet si něco novýho, nebo to znamená, že sežerem furt stejný návnady.
Bojíme se furt stejnejch věcí.
Jestli opodstatněně nebo ne, to hodnotit nechci. Stejně na to má každej svůj názor. Jen chci ukázat na do očí bijící podobnosti.

Ještě jedno upozornění: (to je taky zbytečný číst)
Záměrně vybírám radikální názory. Taky mi nejde moc o to, vyhodnocovat pravdivost sdělenýho (zejména příspěvky týkající se židů by se asi špatně ověřovali a taky počítám s vlivem propagandy). Jde mi o to, jaký způsoby jsou využívaný pro šíření nenávisti proti určitý vybraný skupině. Za příklad jsem si vybrala právě židy za 2. světový války, kvůli tomu, že jsou to události doby celkem nedávný a dávám za příklad věci, co vznikly na našem území, takže nám blízký, a muslimy, respektive celkově dnešní "uprchlickou krizi, právě pro její aktuálnost.

__________________________________________________

Rádi byste uměli správně šířit strach a davovou hysterii? Tady je malej návod, takový typický nástroje, který asi nikdy nezklamou - aneb jak jsou zobrazována (ha, tady je ta věc s tématem týdne) "skorozvířata" tak, abychom je za správný skorozvířata opravdu považovali.

"Když řeknete dostatečně velkou lež a budete ji opakovat, lidé jí nakonec uvěří." (Joseph Goebbels)


1. Nejdůležitější je odlidštění skorozvířete, jeho zobrazení jen jako nelidský, nemorální zrůdy s ještě horší ideologií, která se nebojí ničeho

"Árijský boj (český antisemitský časopis) pravidelně popisoval "rituální vraždy" z různých zemí a epoch dějin. "Příšerný objev v sklepení býv. židovské nemocnice," hlásal titulek Árijského boje na konci července 1940. Přinesl zprávu o tajemném objevu "příšerného sklepení na místě bývalé židovské nemocnice v Praze naplněného kostrami, které měly na různých místech zastrkány různé hřeby".
Speciálním druhem zvěrstev, které může protivník konat, jsou pak sexuální delikty. Zejména násilí na dětech a ženách vždy spolehlivě zmobilizuje i šedou zónu, které byl do té doby boj ukradený. "Svědectví zmučené ženy. Osm let pekla," zněl titulek článku v Árijském boji, který přinesl příběh týrané české ženy v manželství s Židem. "Rafinované mučení, které si mohl vymysliti jen mozek židovského zvrhlíka, zatíženého orientální smyslností," psalo se v něm." (zdroj)

A co nám pro změnu hlásají aktuální zprávy o imigrantech?

"A je to tady!! Problémy spojené s africkými imigranty pomalu začínají vyplouvat na povrch! Afričané v zemích Evropy, zejména v Itálii a Francii, rabují, bouří se, napadají řidiče, a nedávno se dokonce objevil první případ ZNÁSILNĚNÍ!! Ano, došlo na nejhorší! Čtyři Afričané v noci napadli a znásilnili nebohou Italku, která se neměla šanci nějak bránit."
A ty co zrovna neznásilňujou tak bezdůvodně podřezávaj veškerý hospodářský zvířata u našeho souseda, drobného zemědělce, že jo.

Seznam nejoblíbenějších hoaxů třeba tady. Hoaxy je třeba šířit.

(Tenhle bod ještě podrobnějc rozeberu v 2. díle. Odkaz dole na stránce.)

1.1 Opice jsou vždycky oblíbený

Nacisti rádi mluvili o židech jako o opicích a prasetech. Když začneš lidi označovat jenom jako zvířata dosáhneš vždycky dobrejch výsledků.
Židi byli taky zobrazováni s hustým vousem a hustým tělesným ochlupením, nízkým čelem, vyčnívajícími čelistmi, vystupujícím břichem, shrbenou chůzí, skobovitým nosem a kulatou hlavou.. (zdroj)

Hustý vousy, shrbená chůze,.. módní do teď. A označení Opice samozřejmě taky. Asi nějaká úchylka.

Četnost negativních slov nejčastěji označujících dnešního uprchlíka:



2. Útočit na skorozvířata jejich vlastníma zbraněma taky nikdy nezklame, aneb jsme rozený kritici talmudu i koránu a hadísu

"Árijský boj přinesl obšírný rozbor s názvem "Židé a křivé svědectví", jehož cílem bylo diskvalifikovat Židy jako jedince, kteří mají nedostatek svědomí a sklon ke lži přímo zakódované ve svém náboženství a výchově. V článku se píše: "Dle citátu z talmudu Jore dea 232 a 239: 'Kdo jest nucen, aby přísahal jménem božím, nemá to brát jako přísahu, poněvadž to není přísahou. Je-li k přísaze donucen a nemůže-li býti jeho vina dokázána, nechť přísahá křivě a svou přísahu ve svém srdci zruší.' A byli to z největší části Židé a jejich nohsledové a nadháněči, kteří neštítili se - sledujeme-li křivá svědectví soudních procesů minulých dob - těchto trestních činů. Jenom židovská a bezohledná zločinná povaha, vychovaná talmudem, bez citu a výčitek svědomí uvádí svými křivými výpověďmi své odpůrce do neštěstí a to vše pouze v jediném zájmu a to v zájmu židovském." (zdroj - upraveno)

"Může muslim lhát? Jaké jsou muslimské lži? Bílá lež? Poloviční lež? Ač Korán naoko neschvaluje lhaní a lhaní je haram, existují výjimky. Většinou se uvádějí dvě formy lhaní nevěřícím psům takija a kitman. Většinou v případech, kdy je nutné získat důvěru nemuslimů, aby je pak bylo možné lépe druhé porazit-pokořit. Dvě formy lhaní: Taqiyya - prohlášení něčeho, co není pravda Kitman - Lhaní - vynechávání faktů.
Al-Takija je termín který a můžeme to říci na tvrdo, označuje v islámské terminologii cosi jako přetvářku. Jde o to, že muslim či muslimská obec může či musí předstírat společenskou či náboženskou konformitu. " (zdroj)

3. Hlavně se nesmíš prokecnout, že mi to děláme taky, když to náhodou nejde zatajit, jde to vždycky aspoň hodit na skorozvíře a dát mu to za vinu

V zájmu tohohle bodu bych o tom fakt neměla mluvit, protože ho tím poruším, ale tak pro zajímavost, že jo. Každopádně normálně je ale fakt důležitý to zatajit, pokud chcete osočovat druhý ze stejnejch věcí, takže to po přečtení zapomeňte. Nebo to vůbec nečtěte.

Zajímavej odstrašující odkaz, ze kterýho si taky neberte příklad TADY. Příklady s židama jsem byla líná hledat.

Takže. Už jste si všimli, jak se vyhrožuje tím, že když přijmeme uprchlíky, tak bude znásilňování našich žen na denním pořádku?
A už jste si všimli některých statistik o znásilňování v ČR? Jestli ne, tak ať to nemusíte hledat:
"V ČR je oficiálně registrováno jedno až dvě znásilnění denně - předpokládá se, že znásilnění je oznamováno pouze v 8 % případů (znásilnění, ke kterému došlo v rámci rodinných a partnerských vztahů, je nahlašováno pouze v 3 % případů)." (zdroj)

Get it? Je hezký, že nám chtěj uprchlíci pomoct s každodenním znásilňováním našich žen, ale je fakt, že už teď si vystačíme i sami. A to je fajn pocit, ne?
Podrobnější statistiky o sexuálním násilí v Evropě, kdyby to někoho zajímalo TADY. Co se z toho dá vyčíst? No, asi to, že lidi jsou všude víceméně úplně stejný.

A co ten obávanej terorismus?
Každej určitě slyšel ten super prezidentskej citát: "Netvrdím, že každý muslim je terorista, ale že každý terorista je muslim." (Miloš Zeman)
Teroristi jsou jenom muslimové? Ale jak k tomu přijdou chudáci křesťani nebo naši drazí židi? Oni maj taky na svědomí nějaký ty útoky, nemůžem je opomíjet a přehlížet, vždyť se tak snažili.
Navíc v Evropě v průběhu let 2009 až 2013 je prej z celkem 1095 útoků prací muslimů celejch 12 útoků, asi 2 %. (zdroj)

Pro zajímavost, další statistiky o terorismu:


4. Vytváření seznamů nežádoucích lidí nebo míst s nima spojených je důležitý, to abychom dokázali rozlišit, kdo a co je dobře a kdo a co je špatně, že jo

"Vlajka (časopis československého nacionalistického hnutí) vydala v roce 1939 seznam pražských židovských spolků. Do seznamu vlajkaři zahrnuli i z podstaty nežidovské organizace, které považovali za nepřátelské, jako například Ligu pro lidská práva, YMCA nebo PEN-klub. Nepřítelem byli totiž nejen Židé, ale také "bílí Židé" a "židomilové", tedy etničtí Češi, kteří nesouhlasili s prezentovaným obrazem nepřítele a pomáhali Židům." (zdroj)

Na stránce ivcrn.cz je seznam obchodníků s halal potravinami a stejně tak seznam mešit a modliteben včetně adres.
AntiMultiKulti watch vede seznamy imigrantů. A samozřejmě dneska tu máme taky nenávist rozšířenou na "islamofily" a "sluníčkáře", maj svůj vlastní hezkej seznam i s kontaktama, abychom jim měli kam posílat nenávistný vzkazy.

5. Přihoď citát, slavný osobnosti maj stejnej názor jako my a slavným osobnostem se musí věřit

Se svými názory se ve Vlajce blejskli třeba Jan Neruda, Giordano Bruno nebo Richard Wagner,...
"Neznám horšího moru pro stát než židovský národ pro jeho podvod, lichvu a peněžní smlouvy, které dělají z lidí žebráky, a pro provedení každého jednání, jehož se štítí každý jiný čestný člověk," citoval list rakouskou císařovnu Marii Terezii. (zdroj)
Mimochodem mezi další antisemity patřili třeba i Goethe, Dostojevský. Němcová, Sládek, Bezruč.

"Nad všemi státy tíživě se vznáší mocný nepřítel, který vede stálou válku proti všem ostatním národům. Jsou to Židé. Oni dovolávají se u nás rovnoprávnosti, neohlížejíce se na to, že sami nám ji odpírají, prohlašujíce nás za zavržené goje a dokonce dobytek." (Fichte)
Spousta dalších citátů třeba TADY (konkrétně str. 5-6).

Naštvané matky nebo IvČRN sdílí originálně na fejsbuku něco podobnýho. Tak třeba od Churchilla: "Islám je pro člověka tím, čím vzteklina pro psa." nebo třeba od Voltaira nebo Filipa Renče.

S tím Voltairem je to mimo jiný celkem vtipný, on totiž byl i proti židům, ale psst!
"Naleznete v židech jen nevzdělaný a barbarský národ, soustřeďující v sobě odedávna nejšpinavější lakotu a nejodpornější pověru, jakož i nepřekonatelnou nenávist vůči národům, kteří je mezi sebou trpí a obohacují." (zdroj)

6. Hlavně nepřipusť diskuzi se svými oponenty, když už k tomu dojde a tobě dojdou argumenty, vždycky můžeš napadnout jejich osobní život nebo inteligenci

K tomu není co dodat, to zná snad každej z vlastní zkušenosti, ne?




Související:
 

33 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Nikki Allen Nikki Allen | Web | 2. srpna 2016 v 19:43 | Reagovat

Zajímavý článek... Některé rady si vezmu k srdci. :)

2 she-keeps she-keeps | E-mail | Web | 3. srpna 2016 v 11:30 | Reagovat

Podobnost je až příliš nápadná. Lidé mě vždycky překvapí tím, co všechno jsou schopni vyslovit. Třeba Beneš při odsunu Němců.

Jsem ráda, že Zobrazeno zaznělo a můžu takový článek dát do výběru na téma týdne. :D

3 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 3. srpna 2016 v 20:49 | Reagovat

[1]: To budu přešťastná. ^.^

[2]: Odsun Němců je taky dobrej (nebo spíš špatnej) příklad, to máš pravdu. A díky. :)

4 furahayamaisha furahayamaisha | E-mail | Web | 7. srpna 2016 v 13:32 | Reagovat

Také jsem si všimla, že je to velmi podobné s Židy a muslimy. Člověk prostě potřebuje někoho, kdo může za jeho problémy, že :D

5 Melkora Melkora | Web | 5. září 2016 v 13:29 | Reagovat

Pěkné a pečlivé shrnutí! Jen bych ještě přidala postřeh, že co do líčení nejrůznějších sexuálních zvěrstev, kterých se ti zlí semité dopouštějí, nebo se jisto jistě chtějí dopouštět na "našich křesťanských ženách", se ochránci bílé Evropy vyžívají stejně dnes, jako ve třicátých letech. A často jdou do velmi pikantních detailů.
Evidentně nejsou schopni rozlišit mezi realitou a svými masturbačními fantaziemi.

6 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 5. září 2016 v 13:54 | Reagovat

Úžasný článek, mnohdy si všímám podobnosti s minulostí a ten tvůj úvod článku dokonale popisuje proč.
V souvislosti s touto tématikou doporučuji shlédnout film "Už je tady zas".

7 Kory Kory | Web | 5. září 2016 v 15:38 | Reagovat

Skvělej článek... docela mě to děsí, tahle podobnost.

8 Amia Amia | Web | 5. září 2016 v 16:09 | Reagovat

Mohla bych říct asi hodně, ale ohledně shrnutí mě napadá jen: Ou jé
:D

9 m4verick2 m4verick2 | Web | 5. září 2016 v 16:11 | Reagovat

Ty mě snad čteš myšlenky!
Přesně takhle to taky vidím...

10 Nancy Nancy | Web | 5. září 2016 v 18:37 | Reagovat

vau, tak toto je naozaj velmi vyzivne a dobre spracovane. je super, ze si si s tym dala tolko prace, dufam len, ze si to precita co najviac ludi.

11 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 5. září 2016 v 18:48 | Reagovat

Nechutně relativizuješ.

12 Hořká blogerka Hořká blogerka | Web | 5. září 2016 v 19:15 | Reagovat

[11]: Jop. Na jednu stranu má pravdu, ale ten rozdíl je v tom, že Židi tehdy nevystříleli Charlie Hebdo :)

13 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 5. září 2016 v 19:18 | Reagovat

Nedokážu souhlasit, prostě ne. Hitlerova politika vůči židům byla špatná, to nikdo nepopírá, ale stalo se to mnoho desetiletí a my dneska neznáme všechna fakta, připadá mi prostě, že bychom měli tiše vyjádřit soustrast s oběťmi a nechat to spát.
A co mě tedy zvedá ze židle je použití tohoto argumentu na současnou situaci s muslimy, protože to není totéž. Asi úplně nedokážeme pochopit situaci v Německu před válkou, proto jí nemůžeme přirovnávat k muslimům, kteří nás reálně ohrožují. Až skoro se mi dere na jazyk, jak je to "sluníčkářské", ale to bych klesla na trochu nižší úroveň vyjadřování, než jsem chtěla.

14 L. L. | Web | 5. září 2016 v 20:35 | Reagovat

[13]: Židé před válkou Němce (a nejen je, antisemitismus byl tehdy rozšířen celé Evropě i v Americe) v jejich hlavách také reálně ohrožovali, vznikaly tehdy filmy jako Věčný Žid, ukazující "pravdu" o židech, vznikly Protokoly Sionských Mudrců jako důkaz toho, že se židé chystají ovládnout svět, ve Francii byla hodně emotivní Dreyfusova aféra a stejně tak u nás vražda Anežky Hrůzové, ze které byl obviněn žid Hilsner. Spousta židů byla bohatá, kolovaly o nich proto předsudky, jako že jsou lichváři, šidí svoje zákazníky a jsou lakomí, spousta z nich byla navíc, jak bychom dnes řekli, špatně integrovaná - žili v ghettech, mluvili vlastním jazykem a jejich kultura byla jiná, než kultura většiny. Tyto předsudky pak měly mnohdy fatální následky právě třeba u židovských uprchlíků, které západní země někdy odmítali přijmout, a vracely je zpět do Německa, kde pak často šli rovnou do Osvětimi.

Dnes je ta situace samozřejmě o něco jiná, ale i tak bych docela opatrný s tím ohrožením od muslimů. Islámský stát nás samozřejmě ohrožuje, ale statisticky ohrožuje muslimy víc - uvádí se, že minimálně 80% obětí Daesh jsou muslimové. ISIS se moc nedá brát jako měřítko pro islám, je to spíš sekta, podobně, jako třeba Aum Shinrikyo u buddhismu. Dokonce si ani nemyslím, že by těm útočníkům na tom náboženství nějak záleželo, snad bych i řekl, že to je spíš kult násilí a boj proti systému a západní civilizaci. Kdyby se ti útočníci narodili o generaci dřív, byl by jim podle mě islám úplně ukradený  a místo toho by se angažovali v RAF nebo v nějaké podobné organizaci.

15 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 5. září 2016 v 21:26 | Reagovat

Přesně tohle mě děsí. Že všichni svorně odkýveme, že to, co se dělo, bylo ohromně špatné, ale jakmile na nás přijde strach, jsme ochotní uvěřit sebeočividnější propagandě a nenávidět až k smrti.

16 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 5. září 2016 v 23:22 | Reagovat

[14]: Všude samá relativizace! Žid se nerovná muslim. Že jsme se u prvních "spletli" nebude znamenat, že se budeme u všech plést až do konce téhle civilizační epochy. Neznám z moderní doby židovský stát, který by z vlastních dogmat páchal taková svinstva na ateistech a na jiných nositelech moderního Západu, jako jsou právě moderní muslimské státy. Povraždil nějaký Žid v předválečném Německu sto lidí? Vyhrožovali někdy těžkým násilím a dobytím? Sympatizovali na ulici s autoritářským, islámským a nedemokratickým státem? Pokud bys náhodou odpověděla "ano" na jednu z mých otázek výše, určitě bys musela dodat, že to bylo falešné obvinění, viz. Dreyfus.

To je mi ale milé, načapal jsem rasistu: "...statisticky ohrožuje muslimy víc..." Chceš tím říct co? Že se nás ta hrozba netýká, že jsme v bezpečí, neboť se zaměřují na spíš muslimy?

Že jim na tom náboženství nezáleží a že to nemá nic společného s islámem je taky vtipné. To je zas jiný argumentační faul: "Všechny labutě jsou bílé. Pokud najdeme něco, co má tvar labutě, ale je to černé, tak to není labuť."

17 fijalovejsvet fijalovejsvet | 6. září 2016 v 0:30 | Reagovat

Krása, když si zase přečtu něco smysluplného na blogu. Ty citáty jsou až děsivý a je pravda, že velká část lidí jsou lehce ovlivnitelní propagandou a médii.

Jediný s čím nesouhlasím je to, že nenávist leze mezi generacema. Dneska máme styk s celým světem, černochy posloucháme a věřím, že články, jako jsi napsala ty, přispívají k dobru a do kolektivního nevědomí. :)

18 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 6. září 2016 v 9:56 | Reagovat

[16]: Pardon, že reaguju, když to není přímo na mě.

V článku jsem nepoukazovala na to, že se opakuje stejná situace nebo že žid rovná se muslim. Ani se to opakovat nemůže, už jen kvůli tomu, že je jiná doba, jiný podmínky. Chtěla jsem poukázat na to, že nenávist proti komukoliv se dá šířit podobným způsobem a pořád to funguje. Což je trochu rozdíl. To jestli je ta nenávist oprávněná nebo ne, jsem nezmiňovala, ale pokud se mám vyjádřit, souhlasím s L. - musí se odlišit muslim od radikálů (v našem případě IS a spol). Nenávist vůči muslimům je přehnaná. IS nebezpečí představuje, ale kvůli nim se nemůže odsoudit islám jako takovej.

A před upozorňováním na argumentační faul, dej pozor, aby ses jich sám nedopouštěl. Pak to nevyzní tak skvěle, jak jsi chtěl. :)

[13]: Částečně je to odpověď i na tvoje výtky. :)
Každopádně díky za kritiku, já už se bála, že se mnou všichni souhlasej a to by bylo podezřelý.

19 I am Jane I am Jane | Web | 6. září 2016 v 14:34 | Reagovat

[17]: To je pravda :)

20 Krush Krush | Web | 6. září 2016 v 14:59 | Reagovat

ne! Prosím válku neeeeeeeeeee!!!
K...a s těma uprchlíkama! ;'-(

21 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 6. září 2016 v 23:50 | Reagovat

[18]: Spousta sluníčkářů používá podobná srovnání ke své argumentaci, promiň mi, jestli jsem ti ignorantsky přisuzoval tyhle záměry. Když ale tvrdíš, že muslimské teroristické útoky jsou jen 2 % ze všech teroristických, cítím v tom zlehčování problému.

A kterých faulů jsem se dopustil? To mi tedy ukaž, protože to by byl z mé strany teroristický útok proti lidskosti.

22 stuprum stuprum | Web | 7. září 2016 v 13:26 | Reagovat

No tak se mi zda, že nejvíc zafauloval svým výrokem Zeman. Ale to snad není ani žádné překvapení. :D

23 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 9. září 2016 v 11:30 | Reagovat

[21]:
Já v tom zlehčování nevidím. (Ale asi to není nejšťastněji napsaný, takže nepopírám, že to nejde vidět i z tvýho pohledu.) Naopak se snažím řídit nějakejma faktama (snad). Přijde mi, že v médiích i jinde se automaticky spojuje teroristický útok = muslimský. Ano, momentálně je o takovýhlech nejvíc slyšet, ale to neznamená, že nikdo jinej terorismus nepáchá. Nedávno třeba anarchisti v Praze, žeáno.

Problém vidím v tom, že si sám dosazuješ a předpokládáš záměry ostatních a pak je překrucuješ.

"Chceš tím říct co? Že se nás ta hrozba netýká, že jsme v bezpečí, neboť se zaměřují na spíš muslimy?"

L. nikde neřekl, že se nás hrozba netýká nebo že jsme v bezpečí. (To, že vraždí víc muslimů taky vnímám jako fakt - válka je u nich, ne u nás, zároveň tím ale nesnižuju utrpení ne-muslimů při útocích ani ho nepolehčuju - jak by se mohlo zdát. Tím, že řeknu jednu věc, neznamená to automaticky, že souhlasím s protikladem.)

"Islámský stát nás samozřejmě ohrožuje.."

24 L. L. | Web | 9. září 2016 v 18:12 | Reagovat

[16]: Tady to skoro vyznívá, jak kdyby tou největší chybou nebylo to, že jsme se pokoušeli řešit problémy s menšinami probouzením nesmyslných předsudků a potom koncentračními tábory. A navíc, i kdyby nějaký žid těch 100 lidí opravdu zabil, i tak by zavádění Norimberských zákonů bylo neoprávněné a diskriminační, že ano?

Řekl jsem, že většina obětí Islámského státu jsou muslimové, to neznamená, že nám jejich útoky nehrozí.

To jsem myslel obecněji, že na náboženství nezáleží, k tomuhle násilí proti společnosti a terorismu se dá dostat přes různé myšlenky, třeba ta zmiňovaná RAF svoje útoky maskovala za boj proti fašistům. On Islámský stát pokud vím taky neláme svoje lidi přes džihád, co jsem o tom tak četl, tak často jsou útočníci lidé, kteří se vůbec o náboženství nezajímají a ani zdaleka se neřídí podle jeho pravidel, jen postrádají smysl života. Pak většinou od někoho z okolí přijmou islám, v něm smysl života najdou, jako většina lidí, co přijme nějaké náboženství, a problém s tím nastane až v momentě, kdy se dostanou do vlivu nějakého verbíře ISIS, který s nimi začne manipulovat přes jejich soucit, začne jim popisovat utrpení lidí v Sýrii pod Asadem, většinou i s videi a snaží se je dostat přes sociální aspekt v islámu, protože muslimové mají povinnost pomáhat chudým a lidem v nouzi. Takhle se právě někdy podaří zrekrutovat dříve bezproblémové a hodné mladíky, aby šli bojovat do Sýrie za ISIS.

Jinak rozhodně se ten problém nesnažím zlehčovat a podporuju kroky proti ISIS, ale zároveň odmítám kolektivní vinu pro všechny muslimy a předsudky proti nim, už jen proto, že na nich staví Islámský stát svoji propagandu proti Evropě a získá tak ještě víc příznivců.

25 Xira, Miss_Cyanide Xira, Miss_Cyanide | E-mail | Web | 19. dubna 2017 v 13:07 | Reagovat

geniální článek!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama